Kęstutis Grigaliūnas. TU MANAI, KAD TU MANAI
-
Kuratorės
Kristina Kleponytė-Šemeškienė ir Jurga Minčinauskienė
-
Organizatorius
Vilniaus grafikos meno centras
-
Rėmėjai
LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga, LOVE bar
-
Partneris
Vilniaus dailės akademija
-
Atidarymas
2017 12 21, 18 val. VDA ekspozicijų salėse “Titanikas” (Maironio g. 3)
-
Paroda veikia
2017 12 21 – 2018 01 28
Surengti Kęstučio Grigaliūno parodą paskatino seniai kirbėjusi mintis, kad būtų įdomu bent dalį sunkiai aprėpiamos meninės Grigaliūno veiklos parodyti platesnei publikai. Pagrindinis tikslas – vienoje vietoje sutelkti daugiasluoksnę kūrybą, atskleidžiant įspūdingą jos panoramą. Iki šiol būdavo pristatomi tik pavieniai šio autoriaus kūrybos blyksniai, kai sukuriamas naujas ciklas ar projektas. Ši paroda „Titanike“ ir ją lydinti ekspozicija galerijoje „Kairė-dešinė“ aprėpia platų, nors toli gražu ne visą (sic!), daugiau kaip trijų dešimtmečių aktyvios dailininko meninės veiklos spektrą. Apdovanotas išskirtiniu talentu ir būdamas pavydėtinai produktyvus, menininkas pelnė tiek dailės profesionalų – kolegų ir dailėtyrininkų – tiek žiūrovų pripažinimą.
Grigaliūnas – vienas iš nedaugelio šilkografijos meistrų, ilgą laiką atkakliai nešančių lietuviško poparto vėliavą, aktyvus Fluxus propaguotojas, dailininko knygos parodų iniciatorius, istorinės atminties projektų autorius ir t. t. Šalia spalvingos ir šmaikščios postmodernistinės kūrybos nuolatos gvildeno ir tebegvildena rimtas ir skaudžias Lietuvos istorijos temas, visą laiką glūdėjusias kūrybos potekstėse, retsykiais įvairiais pavidalais išnirdavusias į paviršių, o pastaraisiais metais tiesiog užvaldžiusias menininką. Kęstutis Grigaliūnas būtent už konceptualų istorijos įvaizdinimą 2011 m. apdovanotas Nacionaline kultūros ir meno premija.
* Šį dviprasmišką parodos pavadinimą „pasiskolinome“ iš Kęstučio Grigaliūno žmonos, menininkės Laisvydės Šalčiūtės. Jos mėgstama vaikiška skaičiuotė taikliai apibūdina Grigaliūno kūrybos visumą – ji daugeliui lyg ir žinoma, tačiau iki galo nepažinta, neretai gvildena rimtas temas, tačiau primena lengvabūdišką pokštą.