Indrė Ercmonaitė. DEPRESIJA: JAR IS DEEP
-
Kuratorė
Austėja Mikuckytė-Mateikienė
-
Organizatorius
Vilniaus grafikos meno centras
-
Rėmėjai
LR Kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga
-
Partneris
Lewben Art Foundation
-
Atidarymas
2018 09 06, 18 val.
-
Paroda veikia
2018 09 06 – 29
Jaunosios kartos tapytoja Indrė Ercmonaitė šia paroda primena mums visiems apie emocinį sutrikimą – depresiją. Tai nėra socialinė akcija, o gana išsamus ir iškalbingas autorės kūrybos pristatymas, apimantis 2009–2018 metų laikotarpį. Tačiau chaoso ir tvarkos duetas yra persmelkęs kone visas tapytojos drobes. Būtent tą kartais jaukią, o kartais bauginančią betvarkę, idėjų erzelynę perteikia ir pats neįprastas kūrinių išeksponavimas. Indrės kūriniuose verpetais besisukanti dažo varykla gamina popkultūros ir rimtosios kultūros personažų junginius. Čia susiduria vokiečių tapytojas ir skulptorius Anselm‘as Kiefer‘is su kyborgais ir Playboy‘jaus pupytėmis, australų dainininkas Nick‘as Cave‘as su „Žvaigždžių karų“ veikėjais.
Todėl autorės kūriniai, ypač detalizuoti piešiniai, tobulai atspindi šiuolaikinio žmogaus kasdieną, virtualią, internetinę realybę. Juk kompiuteris ir yra ta Alisos pasakų šalis, kurioje gyvena kičo demonai kartu su genialumo fėjomis. Ercmonaitė jautriai sugaudo tą absurdo, nesąmonės pajautą ir suteikia jai unikalią, savitą meninę išraišką. Kiekvienas naujas tapybinis personažas įsiveržia kaip vienišius, individualybė, asmenybė ir po truputį įsivelia į santykius su kitais leitmotyvais. Jų santykius neretai kuria, įvaizdina lazeris, kibirkštys, fejerverkų purslai. Visi motyvai persipina, konkuruoja, pykstasi, taikosi, sukasi chaoso verpetuose ir ieško harmonijos. Ar tai ne mūsų alter ego? Tapytoja kviečia įsigilinti į save, į aplinką, atlikti Rorschacho testą. Ercmonaitės paveikslai pastaruoju metu temsta, grimzta į gilią naktį, bet aklinoje tamsoje žybsi žaismingų lazerių šou.