Kęstutis Grigaliūnas.
73 piešiniai, 73 objektai (tolydžios ir padalytos erdvės opozicija)

Kai 2020 m. pradžioje paaiškėjo, kad covid pandemija pasiekė ir Lietuvą, Kęstutis Grigaliūnas, iki tol išbandęs daugybę raiškos medijų ir formų, labiausiai išgarsėjęs istorinės atminties ir dokumentinių vaizdų rearchyvavimo projektais, ėmė piešti geometrines abstrakcijas, primenančias iš smulkių segmentų sukonstruotus fantastinės architektūros statinius. Užsidaręs namuose, kasdien nupiešdavo po vieną piešinį geliniu rašikliu ant A2 formato horizontalaus lapo. Dauguma jų spalvinti spalvotais pieštukais. 73 piešinių serija – tai savitas pandemijos ir karantino dienoraštis, pradėtas 2020 m. vasario 28 d., kai Lietuvoje buvo nustatytas pirmas naujos ligos atvejis. Kiekviename piešinyje matyti data ir dar trys skaičiai: tądien nustatytų užsikrėtimo atvejų, iš viso susirgusių Lietuvoje nuo pandemijos pradžios, tądien mirusių nuo covid. Pasak Grigaliūno, piešimas per pirmą, baisiausią, pandemijos etapą buvo lyg bandymas atsilaikyti prieš mums visiems kilusį pavojų, o serijos idėja kilo iš Richardo Serra skulptūrų: „Greta jų visada apima nesaugumo jausmas, atrodo, kad jos ant tavęs užgrius, bet didžiulį vientisą monolitą suskaldžius į mažas geometrines figūras, gąsdinanti forma subyra ir praranda savo grėsmingą pavidalą“.
Įvairiaspalvės menamų objektų detalės Grigaliūno piešiniuose atrodo kaip pikseliai, suardantys aiškiai suvokiamą, atpažįstamą skaitmeninį vaizdą. Piešiniai optiškai artimi kompiuterinėms vizualizacijoms. Kai kurie iš jų iš pirmo žvilgsnio primena Möbiuso juostą, ypatingą topologinį objektą, eventualų Visatos, DNR ir kitų plika akimi nematomų dalykų modelį. Tačiau Grigaliūno projektuojami objektai kaip tik turi dvi puses – vidų ir išorę, šiapus ir anapus. Jie tarsi moko mąstyti binarinėmis priešpriešomis, dvejetainėse sistemose – ne tik dėl skaitmeninių technologijų, bet ir dėl geopolitinių aplinkybių vėl aktualaus mąstymo būdo.
Nei abstrakcija, nei piešinio-projekto paradigma Grigaliūnui nėra naujiena. 1990 m. menininko pasidarytas 100 abstrakčių formų eskizų segtuvas – galimų kūrinių projektų, sumanymų, vizualių idėjų rinkinys – tapo kūrybos gairėmis ar net savotišku manifestu. Pandemijos piešiniai taip pat yra projektai. Pagal juos menininkas iš smulkių spalvotų medinių segmentų montuoja trimačius skulptūrinius objektus. Kai kuriuos iš jų parodos žiūrovai galės liesti ir perkurti.
Parodos kūriniai ne tik atskiria puses, bet ir savitai susieja abstrakciją ir konkretumą, apropriaciją ir originalias formas, ardymą ir konstravimą, dvimates ir trimates medijas, dramatizmą ir optimizmą, fantaziją ir geometriją, fizinę ir skaitmeninę plotmę, naująjį modernizmą ir dalyvaujamąjį meną.

Erika Grigoravičienė

Parodos atidarymo metu bus pristatytas Kęstučio Grigaliūno kūrybos retrospektyvai skirtas leidinys „dramblys gabaliukais“, kurį išleido Dailininkų sąjungos galerija. Renginio metu dalyvaus ir knygą pristatys jos sudarytoja dr. Erika Grigoravičienė ir projekto vadovė Kotryna Džilavjan.

______________

Organizatorius Vilniaus grafikos meno centras
Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga
Partneris Dailininkų sąjungos galerija

Atidarymas 2022 m. rugsėjo 6 d., 18–20 val.
Paroda veiks 2022 09 06-10 01

Informacija +370 5 261 1995
Darbo laikas II–V 11–18 val., VI 11–15 val.

Publikuota 2022-08-30 14:43 | 2022, Parodos, Uncategorized, Šiuo metu galerijoje

Rašyti komentarą.




Netaktiški komentarai bus ištrinti.


Šiandien pristatome

Petras Repšys. Piešiniai

2019 10 01-31

© 2011 vgmc | kontaktai