2015 11 03 – 28

Laisvydė Šalčiūtė. (MELO)DRAMOS. ISTERIJA.

  • Kuratorė

    Laima Kreivytė

  • Organizatorius

    Vilniaus grafikos meno centras

  • Rėmėjas

    Lietuvos kultūros taryba

  • atidarymas

    2015 11 03, 18 val.

  • Paroda veikia

    2015 11 03 – 28

Šiuo metu, studijuodama meno doktorantūroje, tyrinėju (Melo)dramatiškus kūniškumo įvaizdžius.

Kurdama darbų ciklą (Melo)dramos. Isterija domėjausi XIX a. prancūzų neurologo Jean-Martin Charcot sukurta isterijos ikonografija. Šio fotografinio isterijos simptomų sąvado vaizdus gretinau su anuo laikmečiu populiaria belle epoque estetika ir vaizdais, kuriuos radau skaitmeniniame mūsų dienų informacijos sraute, kur apstu keistų patetiškų kūno laikysenų, grimasų, mėšlungiškų pozų, puikiai iliustruojančių supančią šių dienų potyrių kultūrą, kurioje idealai konstruojami be normatyvinio pagrindo ir kurios gyvavimo sąlyga yra individo troškimų nepatenkinamumo palaikymas, neretai sąlygojantis sunkiai pakeliamą jausmų ir emocijų kaitą.

Kurdama šiuos darbus sąmoningai rėmiausi belle epoque stilistika.

Vizualinius/emocinius impulsus, išprovokuotus atsitiktinai internete į akis pakliuvusių vaizdų, paverčiau savo kūrinių simptomais. Akcentavau perviršį, estetiškumą, isterišką laikyseną, tam tikrą maištingumą, nenuspėjamumą, ironiją, kovą be taisyklių.

Menas nėra geras elgesys. Menas turi pasėti nerimą. Tai alcheminis įžūlumas, pakeičiantis medžiagų, vaizdų ir tekstų reikšmes į kažką kitą, sukuriantis tam tikras vizualines „taškines“ galimų istorijų užuomazgas. Šiuose darbuose tai nuorodos apie vaizdo apgaulingumą, emocingumą, tam tikrą grožio represyvumą, vertybes išbalansuojančią ironiją, pasipriešinimą nusistovėjusioms ideologinėms nuostatoms.

Parodoje kaip meninės išraiškos priemonę akcentuoju savo sukurtų vizualinių pasakojimų neužbaigtumą ir siūlau žiūrovams tapti bendraautoriais interpretuojant, kuriant naujas prasmes ir įvairius siužetus.

Nes mūsų realybės vaizdą sąlygoja mūsų pačių padėtis laike ir erdvėje. Todėl kiekviena būsima šių darbų interpretacija pagrįsta unikalia žiūrovo padėtim ir patirtim. Ir tai man labai įdomu.

Laisvydė Šalčiūtė

Kitos parodos

2024 04 09 – 05 04
Akmuo šneka. Studijos „Helsinki Litho” (Suomija) narių grafikos paroda
Parodos
2024 01 30–02 25
Kunigunda Dineikaitė. Pasivaikščiojimas su gulbe
Parodos
2023 12 19 – 01 27
Dalia truskaitė. Dešinė, kairė, dešinė
Parodos

Užsisakykite naujienas

Užsisakykite naujienas

Palaukite...

Dėkojame, kad užsisakėte mūsų naujienas!